almaecet hatása fogyás

Az almaecet hatása az egészségre

Az almaecet népszerű házi gyógymód. Az emberek sok száz éve ismerik és hasznosítják az orvoslásban és a főzésben. Sokak szerint az almaecet hatása egészségügyi problémák széles skálájára nyújthat gyógymódot, de lássuk, hogy mit mondanak a kutatók.

Az almaecet sokféle, az egészségi állapotra előnyös tulajdonsággal rendelkezik. Ezentúl a bizonyítékok azt sugallják, hogy egészségügyi előnyökkel rendelkezhet, például a fogyás elősegítésére, a koleszterinszint csökkentésére, a vércukorszint csökkentésére és a cukorbetegség tüneteinek enyhítésére.

Kevés kutatás létezik, és további vizsgálatokra van szükség, mielőtt alternatív terápiának ajánlanák.

Ez a cikk az almaecet lehetséges egészségügyi előnyeinek hátterét vizsgálja.

Magas az egészséges anyagok tartalma

Az almaecetet biológiai úton állítják elő, amelynek során az erjesztett almalevet (almabort) fahordókban ecetesen fermentálják. Ezután baktériumokat adnak az alkohol további fermentálásához, ecetsavvá alakítva. Az ecetsav erős savanyú illatot és ízt ad az almaecetnek. A kutatók úgy vélik, hogy ez a sav felelős az almaecet egészségügyi előnyeiért. Az almaecet 5–6% ecetsavat tartalmaz.
Az almaecet kiváló vitamin-, ásványi anyag forrás. Vitaminok közül A-, B- és C-vitamint tartalmaz. Az ásványi anyagok közül pedig megtalálható benne többek között a foszfor, a kalcium, a kálium, a nátrium, a vas és a magnézium. A jó minőségű márkák tartalmaznak aminosavakat és antioxidánsokat is.

Segíthet a káros baktériumok elpusztításában

Az almaecet hatása segíthet a kórokozók, köztük a baktériumok elpusztításában.
Az emberek hagyományosan ecetet használtak tisztításra és fertőtlenítésre, körömgombák, tetvek, szemölcsök és fülfertőzések kezelésére. Hippokratész, a modern orvoslás atyja több mint 2000 évvel ezelőtt is ecetet használt a sebek tisztítására.
Az ecet továbbá élelmiszer-tartósítószer, és a tanulmányok azt mutatják, hogy gátolja az E.coli-hoz hasonló baktériumok növekedését az ételekben.

Ha természetes módon szeretné megőrizni ételeit, az almaecet segíthet.

Az almaecet hatása a vércukorszint csökkentésében és a cukorbetegség kezelésében

A mai napig az ecet egyik legmeggyőzőbb hatása segíti a 2-es típusú cukorbetegség kezelését. A 2-es típusú cukorbetegséget magas vércukorszint jellemzi, amelyet az inzulinrezisztencia vagy az inzulintermelés hiánya okoz. Azonban a cukorbetegek számára előnyös lehet, ha vércukorszintjüket a normális tartományban tudják tartani. Mivel egyes kutatók úgy vélik, hogy a magas vércukorszint az öregedés és a különböző krónikus betegségek fő oka. A vércukorszint szabályozásának leghatékonyabb és legegészségesebb módja a finomított szénhidrátok és cukor elkerülése, de az almaecet is jótékony hatással lehet rá.

A kutatások szerint az ecet a következő előnyöket kínálja a vércukor- és inzulinszint szempontjából:
Egy kis tanulmány szerint az ecet 19–34%-kal javíthatja az inzulinérzékenységet magas szénhidráttartalmú étkezés során, és jelentősen csökkentheti a vércukorszintet és az inzulinválaszt.
Egy 5 egészséges emberen végzett kis vizsgálatban az ecet 50 gramm fehér kenyér elfogyasztása után 31,4%-kal csökkentette a vércukorszintet.
Egy cukorbetegek körében végzett kis tanulmány szerint 2 evőkanál almaecet elfogyasztása lefekvés előtt másnap reggel 4%-kal csökkentette az éhgyomri vércukorszintet.
Számos más emberen végzett vizsgálat azt mutatja, hogy az ecet javíthatja az inzulin termelését és csökkentheti a vércukorszintet étkezés után.

Az almaecet fogyásra gyakorolt hatása

Talán meglepő, hogy a tanulmányok azt mutatják, hogy az almaecet diéta alatt fogyást segíthet elő az embereknél. Számos tanulmány kimutatta, hogy az almaecet növelheti a teltségérzetet. Ez oda vezethet, hogy kevesebb kalóriát eszünk és ezáltal veszítünk a testsúlyunkból.

Például egy tanulmány szerint az almaecet és a magas szénhidráttartalmú étkezés párosa fokozott teltségérzethez vezetett, ami miatt a résztvevőknek a nap további részében 200–275 kevesebb kalóriát fogyasztottak.

Ezenkívül egy 175 elhízott emberen végzett tanulmány szerint a napi almaecet fogyasztás csökkentette a hasi zsírt és fogyáshoz vezetett:
1 evőkanál (12 ml) fogyasztása 1,2 kg súlyú veszteséghez vezetett
2 evőkanál (30 ml) fogyasztása 1,7 kg fogyáshoz vezetett
Ne feledje azonban, hogy ez a tanulmány 3 hónapig tartott, így a testtömegre gyakorolt ​​tényleges hatása meglehetősen szerénynek tűnik.
Ez azt jelenti, hogy az egyes élelmiszerek vagy összetevők egyszerű hozzáadása vagy kivonása ritkán gyakorol észrevehető hatást a testsúlyra.

Összességében elmondható, hogy az almaecet diéta alatt hozzájárulhat a fogyáshoz azáltal, hogy elősegíti a jóllakottságot, csökkenti a vércukorszintet és csökkenti az inzulinszintet.

Az almaecet hatása, hogy javítja a szív egészségét

A szívbetegség az egyik vezető halálok. Számos biológiai tényező kapcsolódik a szívbetegség kockázatához. A kutatások szerint az almaecet javíthat ezen kockázati tényezőkön. Sok vizsgálatot azonban állatokon végeztek.
Ezek az állatkísérletek azt sugallják, hogy az almaecet csökkentheti a koleszterin- és trigliceridszintet, valamint számos más szívbetegség kockázati tényezőjét.
Egyes patkányokon végzett vizsgálatok azt is kimutatták, hogy az ecet csökkenti a vérnyomást, amely a szívbetegségek és a veseproblémák egyik fő kockázati tényezője.

Nincs azonban jó bizonyíték arra, hogy az ecet előnyös lenne az emberek szívének egészségében. A kutatóknak több tanulmányt kell elvégezniük, mielőtt bármilyen határozott következtetésre jutnának.

Fokozhatja a bőr egészségét

Az almaecet gyakori gyógymód olyan bőrbetegségek ellen, mint a száraz bőr és az ekcéma.
A bőr természetesen enyhén savas. A helyi almaecet használata helyreállíthatja a bőr természetes pH-értékét.

Antibakteriális tulajdonságai miatt az almaecet elméletileg segíthet az ekcéma és más bőrbetegségek okozta bőrfertőzések megelőzésében.
Vannak, akik hígított almaecetet használnak egy arclemosó gyanánt.

Adagolása és használata

Az almaecet étrendbe való beépítésének legjobb módja az, ha a főzés során használja fel. Egyszerű kiegészítés olyan ételekhez, mint a salátaöntetek és a házi készítésű majonéz.
Vannak, akik szeretik vízben hígítani és italként inni. A szokásos adagok 1-2 teáskanál (5-10 ml) és 1-2 evőkanál (15-30 ml) között mozognak naponta, egy nagy pohár vízben elkeverve.
A legjobb, ha kis adagokkal kezdi, és kerülje a nagy mennyiségek bevitelét.

Az almaecet egészséges emberek számára biztonságosan fogyasztható, rendszeres napi fogyasztás esetén sem kell tartani káros mellékhatásoktól. Azonban ne fogyasszák az almaecetet azok a személyek, akik gyomorfekéllyel vagy reflux betegséggel küzdenek, hiszen fokozhatják a savas panaszokat, valamint gyógyszerek közül a vizelethajtók és vérhígítók szedése esetén kell kerülni az ecetet. Önmagában fogyasztva az almaecetet, annak magas savtartalma károsíthatja a fogzománcot, és kellemetlen maró érzést kelthet a nyelőcsőben.

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük