Hogyan fogyjak le gyorsan?

Hogyan fogyjak le gyorsan?

Megpróbálunk ebben a cikkben hasznos tippeket adni a hogyan fogyjak le gyorsan kérdésre. Az alábbiakban hasznos megoldásokkal és tanácsokkal látunk el a fogyás, avagy a súlyvesztés útvesztőjében. Fogadd meg az ötleteket és garantáltan elindul a mérleg nyelve lefelé.

Nem a fogyókúra és az utána bekövetkező csalódásra szeretnénk a hogyan fogyjak le kérdéssel biztatni senkit. E helyett inkább az életmód váltást kellene megcélozni mindenkinek. Igyekezz kialakítani magadnak egy olyan életmódot, ami mindenfajta nehézség nélkül kivitelezhető akár az év 365 napján. A fogyókúra, mint a nevében is szerepel, csak egy adott időre szól. Jó esetben eléred a célod vele, de amint abbahagyod, és visszaállsz az azt megelőző életviteledre, a kilók ismét elkezdenek felkúszni a testedre.

Hogyan fogyjak le tartósan ?

A legtöbben azért nem képesek tartósan megszabadulni a testzsírtól, mert a szervezetét arra kényszerítik, hogy megvédje a felhalmozott zsírtartalékait. Ezek az emberek néhány sikertelen próbálkozás után a genetikájukat kezdik okolni. Az tény, hogy minden ember más jellemzőket örököl a szüleitől, és nincs ez másképpen a testzsírral kapcsolatban sem. Ellenben tudjuk, hogy sem a zsírsejtek száma, sem a mérete nem meghatározott genetikailag. A testzsír leginkább annak a jele, hogy mit eszünk és milyen tevékenységet folytatunk a mindennapjainkban.

Ha a hibás módszerekkel (étkezések kihagyása, lehetetlen diéták, különlegesen alacsony kalóriájú turmixok) sikerült nagyszerűen beindítanod a szervezeted zsírvédő mechanizmusát, akkor nem nagyon leszel képes tartósan megváltoztatni a szervezeted összetételét, és a hogyan fogyjak le gyorsan, csak egy kérdés marad számodra. A zsírt csak lassan lehet elégetni, hetente negyed/fél kilónál semmiképp sem gyorsabban.

Próbáld stabilizálni az inzulinszintedet

Az ész nélküli diétázás, az étkezések kihagyása, az evés helyett csokiszeletek mind hatalmas inzulinszint emelkedést indítanak el a szervezetedben. Az inzulin többlet csökkenti a vércukor-szintet és fáradtságot okoz, valamint éhségérzetet generál. A cél az inzulin-szint normál szinten tartása, tehát próbáld meg stabilizálni az inzulinszintedet.

Először is térj át a napi öt-hat, kisebb étkezésre. Az étkezdéseknek alacsony glikemikus értékű szénhidrátokat, magas biológiai értékű fehérjét és esszenciális zsírokat kell tartalmazniuk. Az étkezések ajánlott időpontjai: 7, 10, 13, 16, 19, és 22 óra. Ha így táplálkozol, soha nem lesz nagyon alacsonyan a vércukor szinted és az inzulin-glukagon egyensúly tökéletes lesz a szervezetedben. Az inzulint hatékonyabbá tételéhez fogyaszthatsz krómiumot, alfa-lipázst, E vitamint és magnéziumot.

Fogyassz esszenciális zsírokat

A szervezetnek az esszenciális zsírokra van szüksége. Az omega-3 zsírsavak az esszenciális zsírsavak családjába tartoznak és fontos szerepet játszanak a szervezetben, továbbá igen sok kedvező egészségügyi hatással jár a fogyasztásuk. Mivel a szervezetünk nem képes önmaga előállítani az omega-3 zsírsavakat, ezért az étrendből kell bevinni őket. Az alábbi élelmiszerek tartalmazzák ezeket a “jó” zsírokat:

  • Dió
  • Lenmag
  • Chia mag
  • Lazac
  • Halolaj
  • Tőkehalmáj olaj
  • Szardínia

Ezeken az ételeken kívül a zsírbevitelt korlátozd a minimumra!

Egyél alacsony glikémiás értékű szénhidrátokat

A szénhidrátokat egy úgynevezett glikémiás index alapján osztályozzák, mely azt mutatja, meg, hogy az étel milyen mértékben képes megemelni a vércukorszintet. Neked az alacsony glikémiás értékű szénhidrátokra van szükséged! A fogyókúrákban elkövetett általános hibák a száraz kekszek, a puffasztott rizsek, amelyeknek a glikémiás indexe nagyon magas. Az ilyenek megőrjítik az inzulint és nagymértékben megemelik a vércukor szintet. A tápanyagok indexét az is befolyásolja, hogy mivel fogyasztják őket. Amennyiben a magas indexű ételt magas zsír- vagy rost tartalmú étellel eszed együtt, akkor az egésznek a glikémiás indexe jelentősen csökken.

Egyél sok rostot

A rostok feladata, hogy felszívják az ételeket és lelassítsák a cukor vérbe kerülését, vagyis segítenek az inzulin stabilizálásában. A rostok segítségével a szervezet a szükségleteinek megfelelően, energiaforrásként használja fel a tápanyagokat, és nem zsírként raktározza el a testen és a szerveken. Ráadásul azért is hasznos, mert telítettségérzést okoz és így kevesebbet fogsz enni.

Turmix az edzés előtt és után

A fogyókúrában az a legrosszabb, hogy izomtömeget és erőt veszítesz általa. Főleg, ha rosszul csinálod! Egy jó fehérje turmix megállítja a katabolikus folyamatok beindulását, ezért fogyaszd őket minden edzés előtt és után. Amennyiben nem tudsz napközben 2-3 óránként táplálékot juttatni a szervezetedbe, akkor néha ebben az esetben is belefér egy extra turmix.

Végezz súlyzós gyakorlatokat

A súlyzós edzés nagyon fontos az izomtömeg és az erő megnövelésére. Az aerob edzések serkentik a zsírégetést. Próbálj meg alacsony intenzitású gyakorlatokat végezni hosszú ideig (60 perc felett), vagy magas intenzitású gyakorlatot rövidebb ideig (60 perc alatt). Mindkét lehetőség ugyanazzal az eredménnyel jár. Az aerob edzest inkább reggel érdemes végezni, hogy az anyagcseréd egész nap magasan maradjon!

fogyás súlyzós gyakorlatokkal

Mint sportolónak, számodra is az anabolizmus a legfontosabb. Itt csak annyit mondhatunk, hogy használj kreatint, l-glutamint, igyál sok vizet és éjszakára vegyél be l-karnitint!

Nincs varázstabletta, ami napok alatt leszedi rólad a zsírt, a szervezetet nem lehet átverni. Amennyiben viszont egy kicsit megpróbálsz beavatkozni a mechanizmusokba, meggyorsíthatod a folyamatokat. A termogenezist befolyásolhatod krómium pikolináttall (napi 200 mg), amit edzés előtt, reggel érdemes bevenni. Ehhez koffeint is lehet fogyasztani kb. 50-100 mg-ot.
A szervezeted ráveheted, hogy a zsírt hőtermelésre használja el anélkül, hogy először ATP-t készítene belőle.

Számíts hosszú menetre

A zsírégetés és az állandó alacsony szinten tartott testzsír nem jönnek egyik napról a másikra. Ha követed ezeket a tanácsokat, lehet, hogy sokáig úgy érzed majd, semmi sem történik. Amire számíthatsz, hogy például egy 12-15% testzsírról, 8-10%-ra átállni eltarthat egy évig. Amennyiben pedig meg is szeretnéd ezt az állapotot tartani, az folyamatos tervezést és munkát igényel, mind az edzőteremben, mind pedig a konyhában.

Reméljük ezek a tippek, megválaszolták a hogyan fogyjak le kérdést. Ha betartod őket, az eredmény garantáltan nem fog elmaradni. Csak kitartás kell hozzá, és semmi más!