zsírégető zsírégetés

Zsírégetés mesterfokon, azaz zsírégető módszerek

A zsírégetés egy igazán nagy kihívás mindenki számára, hiszen megvonások és küzdelmek árán lehet csak eljutni a hőn áhított célhoz, mert a zsírégető üzemmód csak nagyon lassan indul el a testben. A zsírégetés folyamata nem egy-két napot vesz igénybe, hiszen mint ismert, nem léteznek csodaszerek, melyektől pillanatok alatt, könnyedén elérjük a kívánt formát. A zsírégetést nagyon sok életmódbeli, étrendbeli változás elősegíti, melyeket ezen cikk elolvasása után ön is bátran alkalmazhat.

A zsírégetés alapjai

Általában a legtöbb ember fő energiaforrásként zsírt szeretne használni, mivel úgy gondolják, hogy minél több zsírt használnak fel üzemanyagként, annál kevesebb zsír fog raktározódni a testükben. Ez viszont nem teljesen így működik. A test elsősorban zsírt és szénhidrátot használ energiaként. Fehérjét pedig csak kis mennyiségben alkalmaz edzés közben, mivel az legfőképpen az izmok felépülését segíti edzés után. Magas intenzitású edzések során több szénhidrátot használ a test üzemanyagként, mint zsírt, mivel a szénhidrátot sokkal hatékonyabban tudja lebontani, mint a zsírt. Ezzel ellentétben, viszont a hosszabb ideig tartó alacsony intenzitású edzések inkább zsírégető hatásúak. Fogyás szempontjából viszont nem sok szerepe van annak, hogy mennyire sok zsírt használ fel a testünk energiaforrásként, mivel a leglényegesebb tényező fogyásnál, hogy mennyi kalóriát éget el a testünk.

Zsírégető módszerek

Erősítő edzések

Erősítő edzések során ellenállással szemben történik izom összehúzódás. Segítségével izomtömeg építhető és az erő is növelheti. Továbbá több kutatás is bebizonyította, hogy az erőnléti edzéseknek zsírégető hatásuk is van. Ezek mellet pedig még segít a zsírmentes tömeg megőrzésében is, ami növeli az elégetett kalóriák számát nyugalmi állapotban.

Kardió edzések számának a növelése

A kardió edzések az egyik legelterjedtebb és leggyakrabban végzett mozgásformák, melyek megedzik a tüdőt és a szívet, továbbá nagyszerű zsírégető hatásuk van. Kardió mozgásformák közé tartozik a futás, sétálás, úszás, kerékpározás, kajakozás és még sok más sport

Magas fehérjetartalmú étrend követése

Több fehérjedús étel fogyasztása nem csak a zsírégető folyamathoz járul hozzá, hanem az étvágyat is képes csökkenteni. A jó minőségű fehérje fogyasztása csökkenti a hason megjelenő zsír mennyiségét, így akár zsírégető ételek néven is emlegethetnénk őket. Jó minőségű fehérjében gazdag ételek a húsok, a halak, a tejtermékek és a hüvelyesek.

Több alvás

Érdemes egy picit előbb ágyba bújni, hiszen bizonyított tény, hogy a több alvásnak zsírégető hatása van. Ajánlott legalább 7 órát aludni naponta, hiszen ez a mennyiség már elősegíti a zsírégetést. Ezzel ellentétben a kevesebb alvás megnöveli az éhséget, az elhízás kockázatát, továbbá keresztbe tehet zsírégető céljainak.

Ecet hozzáadása az étrendhez

Az ecet jól ismert számos egészséget segítő hatásáról. Amellett, hogy a szív egészségére és a vércukorszintre is jó hatással van, az ecet fogyasztásának megnövelésével a zsírégetés is elősegíthető. Előnyös hatásai már nagyjából 25-50 ml ecet fogyasztásától megtapasztalhatók.

Több rost fogyasztása

Az oldható rostok felszívják a vizet, majd lassan áthaladnak az emésztőrendszeren, ezzel segítve a teltségérzetet hosszabb ideig. A magas rosttartalmú ételek emellett védenek az elhízás és a zsír felhalmozódása ellen. Elsősorban zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű termékek, magvak, illetve hüvelyesek tartalmaznak rostot nagyobb mennyiségben.

Finomított szénhidrátok csökkentése

A finomított szénhidrátok kerülése ugyanúgy segít a zsírégetés folyamatában. A finomított szénhidrátok feldolgozásakor lekerül róluk a korpa és a csíra, ami miatt egy tápanyagokban és rostban szegény végtermék jön létre. Ezeknek a szénhidrátoknak továbbá magas a glikémiás indexük, ami először megugrást, majd összeomlást okozhat a vércukorszintben, így növelve az éhséget.

Egészséges italok fogyasztása

A cukorral édesített italok lecserélése egészséges italokra az egyik legegyszerűbb módja a zsírégetés beindítására. A cukorral édesített italok, mint például a gyümölcslevek, üdítőitalok, illetve az alkoholos italok teli vannak kalóriával, viszont tápértékben semmi hasznosat nem nyújtanak. Az egészségtelen italokat a legjobb helyettesíteni vízzel, esetleg zsírégető tea (zöld tea) fogyasztásával, amely igen gazdag antioxidánsokban és koffeinben, így zsírégető hatása vitathatatlan.
Tudományos kutatások igazolják, hogy ha naponta 2-4 csésze zöld teát fogyaszt, akkor 50 kalóriával többet égethet el naponta. A zsírégető tea ezt a remek tulajdonságát a benne található catechin nevű anyagnak köszönheti, amely gyorsítja az anyagcserét.

Egészséges zsírok fogyasztása

Bár furcsán hangozhat, mégis az egészséges zsírok fogyasztásának növelése segíthet az elhízás megelőzésében, illetve az étvágy csökkentésében. Egészséges zsírok találhatóak a kókuszolajban, az oliva olajban, a magvakban, és még több más zsírégető ételek is van, melyek jó hatással vannak a zsírégető folyamatokra.

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük