Max Verstappen 1997. szeptember 30-án született, holland Forma 1-es pilóta. Ami a királykategóriás pályafutását illeti, már 17 éves korában bemutatkozhatott, így ő a valaha volt legfiatalabb versenyző, aki elindult egy Forma 1-es futamon. Persze ezek mellett még számos rekordot tart a jelenleg a Red Bull színeiben versenyző Verstappen.
Max Verstappen fiatalkora
Max Verstappen a belga, Hasselt városában látta meg a napvilágot. Egy igazi motorsport vérrel ellátott családba született. Édesapja, a holland Jos Verstappen egy korábbi Forma 1-et megjárt pilóta, míg édesanyja egy volt belga gokart versenyző. Emellet pedig unokatestvére, Anthony Kumpen is autóversenyző, aki kétszer két alkalommal nyerte meg a Nascar Whelen európai sorozatát. Így nem is csoda, hogy a kicsi Max Verstappen fiatalkora is a versenyzésről szólt, melyet kitartóan és szenvedélyesen űzött. Az állampolgársági kérdésben a holland állampolgárság mellett döntött, mivel elmondása alapján több időt töltött édesapjával. A barátai is Hollandiából voltak, továbbá hollandok kultúrája alapján lett felnevelve.
Gokartos évek
A gokartozást mindösszesen 4 éves korában kezdte el, amikor még csak Belgiumban terelgette gokartját. 2006-ban már a Rotax Max belga bajnokságát nyerte meg a Minimax kategóriában. 2007-ben ugyanezen kategórián belül hódította el a címet Hollandiában. 2008-ban a belga Kadett bajnokságot tette a magáévá, innentől pedig nem volt megállás neki, ami a gokartban elérhető sikereket illeti. 2010-ben fellépett a nemzetközi bajnokságok világába, ahol első szezonjában a WSK európai sorozatában későbbi Red Bullos csapattársa mögött 2. lett, míg a WSK világbajnoki sorozatát megnyerte a KF3 korcsoportban. A következő évben bepótolta az Európa bajnoki címet a KF3-ban, így a következő lépés a KF2 korcsoportja volt. Ott egyből megnyerte a WSK Master sorozatot és innentől már csak egy lépcsőfok maradt a gokart kategóriák között, ezek pedig a KZ1 kategóriájú gokartok voltak. Itt 2013-ban, 15 éves korában meg is nyerte a CIK-FIA világbajnoki címét. Ezzel feltette az i-re a pontot Max Verstappen gokartos időszakára, így a csúcson lettek lezárva a gokartos évek.
Formula nevelőszériákban eltöltött időszak
A Formula nevelőszériákban eltöltött időszak egy igen kis részét öleli csak fel Max Verstappen karrierjének. Első versenysorozata amin részt vett a 2014-es Florida Winter sorozat volt. Ebben a kategóriában az idény folyamán két alkalommal is futamot tudott nyerni. Kisebb bajnokságok versenyei után lehetőség volt választani, hogy hol szeretne indulni a 2014-es szezonban. Max végül a Formula 3-as európai bajnoksága mellet döntött. A bajnokság végén 10 futamgyőzelemmel a 3. helyen végzett. 2014. augusztus 12-én hivatalosan bekerült a Red Bull junior programjába Carlos Sainz jr. és Pierre Gasly mellé. Még abban az évben három szabadedzésen részt vehetett a Toro Rosso színeiben.
Max Verstappen a Forma 1-ben a Toro Rosso csapatánál
Napokkal a junior programba való felvétel után jött a hír, hogy Verstappen a Forma 1-ben szereplő Toro Rosso csapatánál a francia Jean-Eric Vergnet fogja váltani a 2015-ös évadban. Ekkor 17 éves volt Max Verstappen, aki így a Formula 1-ben a legfiatalabban bemutatkozó versenyzővé vált. A fiatal versenyző már élete második futamán, a Maláj nagydíjon a pontszerző 7. helyen végzett, ezzel megdöntve a legfiatalabban pontot szerző pilóta rekordját. Legjobb eredménye kettő darab 4. hely volt, melyeket Magyarországon és az USA-ban gyűjtött össze. Szerencsétlenségére a Toro Rossoban egy nagyon megbízhatatlan Renault motor volt, mely gyakran megakadályozta őt a pontszerzésben, így életének első királykategóriás idényét a 12. helyen fejezte be.
Max Verstappen 2016-os évét megírni sem lehetett volna jobban, hiszen teljesen megváltoztatta a holland csillag pályafutását. Verstappen az első négy versenyt még a bikák nevelőcsapatának színeiben futotta le a spanyol Carlos Sainz mellett. Kiemelkedőt legfőképpen a Bahreini versenyen nyújtott, amikor 6. helyen ért célba, ezzel megszerezve a csapat történelmes során az első pontokat azon a pályán.
Red Bull
2016. május 5-én a Red Bullnál bejelentették, hogy Max Verstappen helyet cserél Daniil Kvyattal a Spanyol nagydíjhétvégétől kezdve, az orosz versenyző rossz teljesítményének következményeként. Ez egy igazán meglepő döntés volt a bikásoktól, de mint végül kiderült remekül választottak. A holland versenyzőnek gyorsan sikerült megszoknia a Red Bullt, és a 4. helyre tudott kvalifikálni. Aztán a futamon jött a dráma, köszönhetően a két Mercedeses pilóta, Lewis Hamilton és Nico Rosberg ütközésének. Ennek révén Verstappen előreléphetett a második pozícióba, majd egy jó stratégia és egy nagyszerű védekezés Kimi Räikkönen ellen meghozta a gyümölcsét. Max Verstappen megszerezte első futamgyőzelmét karrierje során, ezzel előlépve a legfiatalabb futamgyőztes rekorderévé. Az idénynek a hátralevő részében még további 6 dobogós helyezést ért el. Ezek között egy esős Brazil nagydíjjal, ahol a verseny során még Nico Rosberget megelőzve második volt, azonban egy balul elsült stratégiai döntés miatt visszaesett a 16. pozícióba. Onnan 15 kör alatt szerezte meg a dobogó legalsó fokát érő 3. pozíciót. A bajnokságban az ötödik helyet kaparintotta meg végül 204 pontot számlálva.
2017-ben nem alakult igazán jól számára a szezon, legfőképp a sok technikai hiba végett. Szám szerint 7 darabot sikerült összegyűjtenie ezekből, melyek egyáltalán nem mutattak jól a végelszámolásnál. Persze, hogy ne csak a rosszat mondjuk, azért kétszer is sikerült győzedelmeskednie, egyszer Malajziában, majd az idénynek a vége felé Mexikóban. A szezont csapattársa, Daniel Ricciardo mögött fejezte be a 6. helyet elfoglalva.
Az elkövetkező 2018-as évben több kalamajkába is beleszaladt az első néhány futam alkalmával. Számos ütközés és saját hibás baleset akadályozta őt a szezon első felében a dobogós eredmények szállításában, míg csapattársa, Ricciardo csak úgy sziporkázott az idény első harmadában. Verstappen azonban az idény utolsó kétharmadára össze tudta szedni magát és tudta hozni a tőle elvárt eredményeket. A bajnokságban a negyedik helyet szerezte meg, 11 dobogós helyezéssel, melyekből kettőt győzelemre is váltott Ausztriában és Mexikóban.
Érett versenyzővé válása
Max Verstappen érett versenyzővé válása a 2019-es szezonra következett be, amely leginkább az érett gondolkodásmódján látszott meg a pályán. Az új szezont új csapattárssal indította Pierre Gasly személyében. A francia nem igazán tudta kihozni az autóból a maximumot, Verstappen lehengerlő teljesítményével pedig szó szerint a földbe tiporta a franciát. Legjobb szezonkezdését bemutatva a szezon felénél már volt két győzelme Ausztriából és Németországból, illetve élete első pole pozícióját is megszerezte a Magyar Nagydíjon. Az év második felére ismét új csapattársat kapott, aki nem más volt mint Alexander Albon. Verstappen formája ekkor sem csüggedt le, és folytatta tovább ott ahol abbahagyta a nyári szünet előtt. További dobogós helyezéseket, egy futamgyőzelmet és még egy pole-t begyűjtött, mind Brazíliában. Végül élete legjobb eredményét elérve 3. helyen zárt a ponttáblázaton, 9 dobogóval, 3 győzelemmel és 2 polellal a Mercedes pilótái mögött.
Járvány sújtotta szezon
A 2020-as év elején Max verstappen meghosszabbította szerződését a Red Bullal egészen 2023-ig. A koronavírus járvány sújtotta szezont Ausztriában kezdték meg a versenyzők. Sokáig mentek a találgatások az iránt, hogy akár a Mercedessel is harcban lehet a Red Bull az egész bajnoki idény során. Azonban ez hamar kiderült, hogy nem így lesz. Max számára általában a második vagy harmadik hely volt az elérhető maximum, azonban így is mindent kihozott az autóból amit csak lehetett. Csapattársát, a brit-thai kettős állampolgár Albont több mint 100 ponttal verte meg és végül 9 ponttal Valtteri Bottas mögött a 3. helyen végzett. 11 alkalommal állhatott fel a dobogóra. Ebből kétszer annak legfelső fokára a 70. évfordulós Brit nagydíjon, illetve Abu-Dhabiban, ahol a pole pozíciót is meg tudta szerezni. További érdekesség, hogy egy kivételével az összes futamon amin célba ért, be tudta verekedni magát az első háromba.
A 2021-es év tűnik egyenlőre Max Verstappen első idényének, ahol harcban lehet a világbajnoki címért. Eddig az összes futamon legalább a második helyen ért célba, de kétszer nyernie is sikerült neki Imolában és Monacóban. Jelen állás szerint pedig Forma 1-es pályafutása során először vezeti a világbajnoki pontversenyt, a brit hétszeres világbajnok, Lewis hamilton előtt 4 ponttal.