Wéber Gábor az egyik legismertebb személyiség a Magyar autósport világában. Ez nem véletlen, hiszen hosszú évekig autóversenyző volt nemzetközi szinten, továbbá újságíróként és televíziós szakkommentátorként a mai napig a Forma 1-es közvetítések meghatározó alakja.
Wéber Gábor szimulátor versenyzőként
1971. december 4-én született Budapesten. Elmondása szerint már kisgyerekkora óta az autó- és motorsport szerelmese, álma pedig az volt, hogy egykor autóversenyző lehessen. Első versenyzői élményeit azonban nem egy versenyautóban, hanem a számítógép előtt egy szimulátor társaságában élhette át. A program, mellyel karrierjét elkezdte, a Grand Prix Legends (GPL) nevezetű játék volt, melyben az 1967-es idénybeli Formula 1-es autókat kellett terelgetni. Wébernek remek érzéke volt a szimulátorozáshoz, melyet remekül bizonyít, hogy 2001-ben megnyerte a GPL világbajnokságát.
Autóversenyzői karrier
2002-ben ülhetett be először a volán mögé egy valós versenyautóba, az Opel Astra Classik kupa keretein belül. Azt a bajnokságot végül 5. helyen zárta a Zengő Motorsport versenyzője. Az áttörést, vagyis az első kupagyőzelmét 2003-ban a Renault Clio kupában érte el. Egy évvel később ugyanezen sorozatban, ismét sikerült győztesként zárnia, míg 2005-ben Makai György, 2006-ban pedig a kamionversenyző Kiss Norbert taszította a dobogó második fokára Wébert. 2007-ben Wéber már a Seat Leon kupában mérettette meg magát, amit 2. helyen zárt ismét Kiss Norbi mögött.
2008-ban már a nemzetközi mezőnyben lehetett találkozni Wéber Gábor nevével a Seat Leon Európa-kupában. Csapattársa az a Michelisz Norbert volt, aki később 2019-ben megnyerte a Túraautó-világkupát. A bajnokságot Wéber Gábor a 11. helyen fejezte be, ami azonban ennél is nagyobb szó, hogy megszerezte első győzelmét európai szinten a franciaországi, Pau városában.
2010-ben pedig már nem csak futamgyőzelemnek, hanem bajnoki címnek is örvendhetett, hiszen a Zengő Motorsport színeiben sikerült elhódítania a Seat Leon Európa-kupát. Egy évvel később 5. helyet ért el a Német Seat Leon Supercopa sorozatban.
A 2012-es évben élete lehetőségét kapta meg azzal, hogy elindulhatott a Túraautó-Világbajnokságon egy BMW volánja mögött. Összesen 3 pontot összegyűjtve végül a 23. helyen zárt, de meg kell jegyezni, hogy Gábornak nagyjából csak egy fél szezon erejéig volt lehetősége részt venni a sorozat küzdelmeiben. Wéber Gábor WTCC-s pályafutása főleg az anyagi háttér hiányának végett sem folytatódott, így 2014-es esztendőben visszatért a Seat Leon Európa-kupához, ami karrierje eddigi utolsó sorozata amiben elindult. Itt összesen egy dobogós helyezést sikerült szereznie, és a bajnokság 10. helyét összesítésben.
Szakkommentátorként és újságíróként
Wéber Gábor a 2002-es Forma 1-es szezontól kezdődően szakkommentátorként szerepelt a királykategória közvetítéseiben. Akkoriban még az RTL Klub-nál voltak a Forma-1 közvetítésének a jogai. 2012-től ezen jogok átkerültek a Magyar Televízióhoz, ami egyben azt is jelentette, hogy onnantól kezdve a Magyar Televíziónál folytatta szakkommentátori tevékenységeit. Régebben évekig az F1 Racing Magazinnak a magyar nyelvű kiadásán dolgozott főszerkesztőként. 2019-ben publikálta első könyvét, a „Forma-1 a 21. században” címmel, amely hatalmas sikert aratott minden F1 rajongó körében.