húzódzkodás

Húzódzkodás széles fogással

húzódzkodás húzódzkodás

A húzódzkodás gyakorlatot így is ismerheti

– Húzódzkodás széles fogással
– Széles fogású húzódzkodás
– Nyak mögé húzódzkodás

Gyakorlat

A húzódzkodás széles fogással a legjobb gyakorlat a hát szélességének a növelésére. A hangsúlyt a hát külső részére helyezik, amely megadja a kívánt “V” alakú hátat. A széles fogással végzett húzódzkodás az egyik legnehezebb hát gyakorlat, ezért javasoljuk hogy az edzés elején végezd a legjobb eredmény elérése érdekében.

Kivitelezés

Fogd meg a felső rudat (a tenyér előre nézzen) és a kezed lényegesen szélesebben legyen, mint egy vállszélesség. Lógjon hajlított állásban a térd és tedd keresztbe a lábaidat. Lélegezz be, nézz a mennyezet felé és húzd fel a tested, míg a mellkasod el nem éri a rudat.
A felső rész elérésekor tartsd magad egy másodpercig az összehúzódás végett és ezután lassan engedd le magad a kiindulási helyzetbe. Kezd meg a következő ismétlést.

Ajánlások

Választásod szerint, akár a nyak mögé, akár a nyak elé húzódzkodsz, ez a te döntésed. Néhány testépítő a változatosság kedvéért szereti váltogatni a kétféle húzódzkodást. Mindkét verzió hasznos a széles hátizom fejlesztése szempontjából, viszont a mellhez történő húzódzkodás sokkal jobban kíméli a vállízületeket.

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük