teljes kiörlésű

Teljes kiőrlésű átverés

Az egészséges életmód reményében sokan álltak át teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszerek fogyasztására. Ha figyelembe vesszük, hogy Magyarországon a legtöbb felnőtt csak az ajánlott napi rostmennyiség felét kapja meg , akkor a kenyér választása, amely szerint „teljes kiőrlésű”, „magas rosttartalmú” vagy „teljes kiőrlésű búza”, bölcs választásnak tűnik. A baj az, hogy könnyen megtévesztő ez a feltételezés.

Nem minden teljes kiőrlésű étel az, aminek feltűntetik. Egyesek csak kis mennyiségű teljes kiőrlésű gabonafélét tartalmaznak, ehelyett tartalmaznak viszont elég magas arányban finomított lisztet. Ez problémát jelent, mert az, hogy mennyit őröltek vagy manipuláltak egy gabonafélét, megváltoztathatja azt is, hogy mennyire tápláló.
“Ha a címkén a” teljes kiőrlésű “szavakat látja, ez nem garantálja, hogy 100% -ban teljes kiőrlésű gabonát kap” – mondja Bonnie Liebman, a táplálkozási tanácsadói csoport, a közérdekű tudományos központ táplálkozási igazgatója.

A CSPI 2019-ben petíciót nyújtott be az FDA-tól a félrevezető teljes kiőrlésű állítások és a címkézés kezelése érdekében és továbbra is közzéteszi a potenciálisan megtévesztő állításokkal kapcsolatos kutatásokat honlapján.
https://cspinet.org/topics/whole-grain

Az Élelmiszer- és Gyógyszerügynökség (FDA) szerint, amely szabályozza az élelmiszerek tápanyag- és egészségre vonatkozó állításait, a teljes kiőrlésű élelmiszernek tartalmaznia kell a gabonamag összes elemét. Ide tartoznak a korpa, a csíra és az endospermium (a mag belső része). A teljes kiőrlésű búza, a zabliszt, a barna rizs, a teljes rozs és a quinoa példák a teljes kiőrlésű gabonafélékre. A gyártók ezeket a teljes kiőrlésű gabonaféléket elkészítik és mindenféle termékké alakítják őket, a kenyerektől és a kekszetől a pizzakorpáig, és ebben áll a problémar, mivel ezeknek a termékeknek néhány része megtartja a gabona mindhárom részét, míg mások nem.

A probléma megszüntetése érdekében itt van az öt dolog, amit tudnia kell a teljes kiőrlésű gabonafélékről.

A „teljes kiőrlésű gabonafélékből készült” nem jelent sokat.

A teljes kiőrlésű gabonafélékből készült “a legnagyobb átverés” – mondja Liebman. “Sok fogyasztó számára úgy hangzik, mint a kenyér vagy a gabonafélék, vagy bármi, amelyet csak teljes kiőrlésű gabonafélékből készítenek, valójában általában nagyon kevés teljes kiőrlésű gabonaféléből készülnek.”

Az állítás elrejtheti azt a tényt, hogy bár vannak teljes kiőrlésű gabonafélék, főleg finomított lisztből készül, amelyek nem tartalmazzák ugyanazokat a tápanyagokat és rostot, mint a teljes kiőrlésű gabonafélék és ezért hozzájárulhatnak a súlygyarapodáshoz és az emelkedő vércukorszinthez.

Valasz kuldese

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük