Méregtelenítés házilag

Méregtelenítés házilag, avagy a test megújítása

A méregtelenítés házilag, népszerű divatkifejezés lett manapság. Ez általában azt jelenti, hogy bizonyos étrendet kell követni, vagy olyan speciális termékeket kell használni, amelyek azt állítják, hogy megszabadítják a szervezetet a méreganyagoktól, ezáltal javítva az egészséget és elősegítve a fogyást.

Szerencsére a szervezet jól fel van szerelkezve a méreganyagok eltávolítására, és nem igényel speciális étrendet vagy drága kiegészítőket. Ettől függetlenül külső beavatkozással lehet támogatni a belső természetes méregtelenítő rendszert.

Igyekszünk elmagyarázni néhány gyakori tévhitet a méregtelenítésről, valamint néhány bizonyítottan megalapozott módszert a test méregtelenítő rendszerének megfiatalítására.

Gyakori tévhitek a méregtelenítésről

A méregtelenítő kúrákról azt mondják, hogy eltávolítják a méreganyagokat a szervezetből, javítják az egészséget és elősegítik a fogyást. Gyakran hashajtók, vizelethajtók, vitaminok, ásványi anyagok, teák és más, méregtelenítő tulajdonságokkal rendelkező élelmiszerek használatát foglalják magukban.

A „toxin” kifejezés a méregtelenítő diéták összefüggésében lazán van definiálva. Jellemzően szennyezőanyagokat, szintetikus vegyszereket, nehézfémeket és feldolgozott élelmiszereket tartalmaz – ezek mind negatívan befolyásolják az egészséget.

A méregtelenítés leghatásosabb módszerei.

Napjainkban egyre népszerűbb a méregtelenítés házilag, azonban ritkán azonosítják azokat a specifikus méreganyagokat, amelyeket eltávolítani kívánnak, vagy azt a mechanizmust, amellyel állítólag eltávolítják őket.

A szervezetnek kifinomult módja van a méreganyagok eltávolítására, beleértve a májat, a vesét, az emésztőrendszert, a bőrt és a tüdőt. Amennyiben ezek a szervek egészségesek, képesek hatékonyan eltávolítani a nem kívánt anyagokat.

Tehát, bár a méregtelenítő kúrák nem tesznek semmit, amit a szervezet önmagában ne tudna megtenni, optimalizálhatják a test természetes méregtelenítő rendszerét.

Alkohol fogyasztás limitálása

Az alkohol több mint 90%-a metabolizálódik a májban. A májenzimek metabolizálják az alkoholt acetaldehiddé, amely ismert rákot okozó vegyi anyag. Felismerve az acetaldehidet toxinként, a máj egy ártalmatlan anyaggá alakítja, amelyet acetátnak neveznek, és amely később kiürül a szervezetből.

Míg a megfigyelési vizsgálatok kimutatták, hogy az alacsony vagy közepes mértékű alkoholfogyasztás jótékony hatással van a szív egészségére, a túlzott alkoholfogyasztás számtalan egészségügyi problémát okozhat. Súlyosan károsíthatja a májműködést, mivel zsírlerakódást, gyulladást és hegesedést okozhat. Ilyenkor a máj nem tud megfelelően működni, és nem tudja ellátni a szükséges feladatait – beleértve a hulladékok és más toxinok kiszűrését a szervezetből.

Mint ilyen, az alkohol korlátozása vagy teljes kiiktatása az egyik legjobb módja annak, hogy a szervezet méregtelenítő rendszere erősen működjön.

Az orvosok azt javasolják, hogy a nők napi egy italra korlátozzák az alkoholfogyasztást, a férfiaknál pedig maximum kettőre.

Méregtelenítés házilag alvással

A megfelelő és minőségi alvás biztosítása elengedhetetlen a szervezet egészségének és természetes méregtelenítő rendszerének támogatásához. Az alvás lehetővé teszi az agy számára, hogy újjászervezze és feltöltse magát, valamint eltávolítsa a nap folyamán felhalmozódott mérgező melléktermékeket.

Ezen hulladékok egyike a béta-amiloid nevű fehérje, amely hozzájárul az Alzheimer-kór kialakulásához.

Alváshiány esetén a szervezetnek nincs ideje elvégezni ezeket a funkciókat, így a méreganyagok felhalmozódhatnak és befolyásolhatják az egészség számos aspektusát. A rossz alvás összefüggésbe hozható rövid és hosszú távú egészségügyi következményekkel, például stresszel, szorongással, magas vérnyomással, szívbetegségekkel, 2-es típusú cukorbetegséggel és az elhízással.

A jó egészség érdekében rendszeresen hét-kilenc óra alvásra van szüksége a szervezetnek, mely az egyik leghatásosabb méregtelenítés.

Megfelelő hidratáltság

A víz sokkal többet tesz, mint a szomjúság csillapítását. Szabályozza a testhőmérsékletét, zsírozza az ízületeket, elősegíti az emésztést és a tápanyagok felszívódását, és méregteleníti a szervezetet a salakanyagok eltávolításával.

A szervezet sejtjeit folyamatosan javítani kell, hogy optimálisan működjenek, és lebonthassák a tápanyagokat, amelyeket a szervezet energiaként használhat fel. Ezek a folyamatok azonban hulladékokat szabadítanak fel, karbamid és szén-dioxid formájában, amelyek kárt okoznak, ha felhalmozódnak a vérben. A víz szállítja ezeket a salakanyagokat, melyek vizelés, légzés vagy izzadás útján ürülnek ki a szervezetből. Tehát a méregtelenítés házilag megtehető legfontosabb része a test megfelelő hidratáltságának megőrzése.

A megfelelő átlagos napi vízbevitel férfiaknál 3,7 liter, nőknél 2,7 liter. Ez eltérhet az étrendtől, a lakóhelytől és az aktivitástól függően.

A cukor és a feldolgozott élelmiszerek

Úgy gondolják, hogy a cukor és a feldolgozott élelmiszerek a mai közegészségügyi válságok gyökerei. A magas cukros és erősen feldolgozott élelmiszerek fogyasztását összefüggésbe hozták az elhízással és más krónikus betegségekkel, mint például a szívbetegség, a rák és a cukorbetegség. Ezek a betegségek akadályozzák szervezetét abban, hogy természetes méregtelenítést végezzen, károsítva a fontos szerepet játszó szerveket, például a májat és a vesét.

Például a cukros italok fogyasztása zsíros májat eredményezhet, amely állapot negatívan befolyásolja a májműködést. Kevesebb gyorsétel fogyasztásával egészségesen tartható a szervezet méregtelenítő rendszere.

Antioxidánsokban gazdag ételek

Az antioxidánsok megvédik sejtjeit a szabad gyököknek nevezett molekulák okozta károsodásoktól. Az oxidatív stressz olyan állapot, amelyet a szabad gyökök túlzott termelése okoz. A szervezet természetesen előállítja ezeket a molekulákat a sejtfolyamatokhoz, például az emésztéshez. Azonban az alkohol, a dohányfüst, a rossz étrend és a szennyező anyagok expozíciója túlzott szabad gyököket termelhet.

Azáltal, hogy károsítják a szervezet sejtjeit, ezek a molekulák számos betegségben szerepet játszanak, például demenciában, szívbetegségben, májbetegségben, asztmában és bizonyos típusú rákokban.

Az antioxidánsokban gazdag étrend segíthet a szervezetnek leküzdeni a szabad gyökök és más toxinok okozta oxidatív stresszt, amelyek növelik a betegség kockázatát.

A méregtelenítés házilag legjobb módszere, ha az antioxidánsokat az élelmiszerekből és nem a táplálék-kiegészítőkből nyerjük, ami valójában növelheti bizonyos betegségek kockázatát, ha nagy mennyiségben fogyasztják őket.

A bogyók, a gyümölcsök, a diófélék, a kakaó, a zöldségek, a fűszerek és az italok, mint a kávé és a zöld tea, a legtöbb antioxidánst tartalmazzák.

Magas prebiotikum tartalmú ételek

A bél egészsége fontos a méregtelenítő rendszer egészségének megőrzéséhez. A bélsejtek kiválasztó rendszerrel rendelkeznek, amely megvédi bélét és testét a káros méreganyagoktól, például vegyszerektől.

Ez egy olyan rosttípus, amely táplálja a bélben lévő jó baktériumokat, az úgynevezett probiotikumokat. Ennek hatására a jó baktériumok képesek olyan tápanyagokat termelni, amelyeket rövid láncú zsírsavaknak neveznek, és amelyek jótékony hatással vannak az egészségre.

A bélben lévő jó baktériumok kiegyensúlyozatlanná válhatnak a rossz baktériumokkal az antibiotikumok használata, a rossz foghigiénia és az étrend minősége miatt. Következésképpen ez az egészségtelen elmozdulás a baktériumokban, gyengítheti az immun- és méregtelenítő rendszereket, és növelheti a betegségek és gyulladások kockázatát.

A prebiotikumokban gazdag élelmiszerek fogyasztásával fenntartható a leghatásosabb méregtelenítés és egészségesen tartható az immunrendszer. A legjobb táplálékforrásai közé tartozik a paradicsom, az articsóka, a banán, a spárga, a hagyma, a fokhagyma és a zab.

Sóbevitel csökkentése

Néhány ember számára a méregtelenítés a felesleges víz eltávolításának eszköze. A túl sok só fogyasztása miatt a szervezet visszatarthatja a felesleges folyadékot, különösen, ha olyan állapota van, amely befolyásolja a vesét vagy a májat.

Bár ez ellentmondástalannak tűnhet, a vízfogyasztás növelése az egyik legjobb módja annak, hogy kiküszöböljük a túlzott sófogyasztást. Ennek oka az, hogy ha túl sok sót és kevés vizet fogyasztunk, a szervezet egy antidiuretikus hormont szabadít fel, amely megakadályozza a vizelést – és ezáltal méregtelenít.

A vízfogyasztás növelésével a szervezet csökkenti az antidiuretikus hormon szekrécióját és növeli a vizeletürítést, több vizet és salakanyagot eltávolítva.

A káliumban gazdag ételek bevitelének növelése ellensúlyozza a nátrium bizonyos hatásait. Ezen ételek közé tartozik a burgonya, a tök, a bab, a banán és a spenót.