Paleo étrend

A paleo diétát úgy tervezték, hogy hasonlítson arra, amit az ember vadász-gyűjtő ősei évezredekkel ezelőtt ettek.
Bár lehetetlen pontosan tudni, hogy az őseink mit ettek a világ különböző részein, a kutatók úgy vélik, hogy táplálkozásuk egész ételekből állt.

paleo étrend

A teljes élelmiszer-alapú étrend követésével és a fizikailag aktív élet élésével a vadász-gyűjtőknél feltételezhetően sokkal alacsonyabbak az életmódbeli betegségek, például az elhízás, a cukorbetegség és a szívbetegség aránya.

Valójában több tanulmány azt sugallja, hogy ez az étrend jelentős fogyáshoz (kalóriaszámolás nélkül) és az egészség jelentős javulásához vezethet.

Paleo diéta étkezési terv

Nincs mindenki számára „helyes” étkezési mód és a paleolitikus emberek sokféle étrendre támaszkodtak, attól függően, hogy mi volt akkoriban és hol éltek a világon. Egyesek alacsony szénhidráttartalmú étrendet fogyasztottak, magas állati eredetű élelmiszerekben, míg mások magas szénhidráttartalmú étrendet követtek sok növényi élelmiszer mellett.

Tekintse ezt általános iránymutatásként, és ne úgy, mintha kőbe lenne vésve. Mindezt testreszabhatja saját személyes igényeinek megfelelően.

Paleo étrend alapok

Az alábbi ételeket fogyaszthatja: hús, hal, tojás, zöldség, gyümölcs, dió, mag, gyógynövény, fűszer, egészséges zsír és olaj.

Cukor és magas fruktóztartalmú kukoricaszirup:

üdítőitalok, gyümölcslevek, asztali cukor, édességek, sütemények, fagylalt és még sok más.

Gabona:

Ide tartozik a kenyér és a tészta, a búza, a tönköly, a rozs, az árpa stb.

Hüvelyesek:

bab, lencse és még sok más.

Tejtermékek:

Kerülje a legtöbb tejterméket, különösen az alacsony zsírtartalmú (a paleo egyes verziói tartalmaznak a teljes zsírtartalmú tejtermékeket, például a vajat és a sajtot).

Néhány növényi olaj:

szójabab, napraforgóolaj, gyapotmagolaj, kukoricaolaj, szőlőmagolaj, páfrányolaj és mások.

Transzzsírok:

megtalálható margarinban és különféle feldolgozott élelmiszerekben. Általában “hidrogénezett” vagy “részben hidrogénezett” olajoknak nevezik.

Mesterséges édesítőszerek:

aszpartám, szukralóz, ciklamátok, szacharin, aceszulfám-kálium. Ehelyett használjon természetes édesítőszereket, mint például Xilit, Eritrit.

Feldolgozott élelmiszerek:

Mindent fel lehet tüntetni “diéta” ​​vagy “alacsony zsírtartalmú” címkével, vagy ami sok adalékanyagot tartalmaz. Ide tartozik a mesterséges étkezés helyettesítése.

Egyszerű útmutató az étkezéshez: Ha úgy néz ki a termék, mintha gyárban készülne, akkor ne egyen belőle.

Ha el akarja kerülni ezeket az összetevőket, el kell olvasnia az összetevők listáját, még azokon az élelmiszereken is, amelyeket “egészséges ételek” címkével láttak el.